Categorieën
Geen categorie

Klantervaring: Een defibrillator is goed voor je klanten én mensen zorgen

Het belang van genoeg AED’s (ook wel defibrillator genoemd) komt steeds vaker voorbij in het nieuws. Toch denk je als ondernemer soms, het is nog niet nodig of dat komt later wel. Maar als MKB-ers hebben we in die gedachtegang, nog een flinke slag in te slaan. Want een AED kopen doe je namelijk niet voor jezelf. Het gaat juist om je klanten en werknemers. Een hartstilstand kan overal plaatsvinden, op straat, in huis en óók op de werkvloer. En bij een hartaanval moet er snel ingegrepen worden in het ziekenhuis. Nog erger is het als een hartaanval leidt tot een hartstilstand. Dan is het ziekenhuis meestal te laat en is een AED vlakbij vaak de enige redding. Directeur Dolf van Dijk van Scotch Whisky International deelt zijn ervaring rondom het belang van de aanschaf van een AED in zijn bedrijf.

Een hartaanval kan overal plaatsvinden, dus ook op de bedrijfsvloer

Scotch Whisky International is een investeringsinitiatief waar succesvolle ondernemers beleggen in het alternatieve beleggingsproduct: Schotse single malt whisky. Beleggen kan vanaf 25.000,- euro en dat houdt in dat er high-end klanten over de vloer komen. De ondernemers die over de vloer komen, worden op de vestiging in Sassenheim ontvangen. In de luxe ontvangstruimte van de Investorsclub. Een mooie ontvangst met lekkere stoelen staat centraal. Er komen succesvolle ondernemers en soms ook groepen over de vloer.

Klantervaring AED voor MKB

Wanneer het besef van het belang van AED’s dichtbij komt

Van Dijk vertelt wanneer het moment kwam waarop hij niet langer meer wilde wachten met het aanschaffen van een defibrillator. “Toen we er in privé sferen mee te maken kregen, kregen we al snel het besef dat er ook bij ons op het bedrijf een moment kan komen dat we een AED nodig zouden hebben. Dat kwam even behoorlijk binnen. En daarom wilden we direct werk maken van een AED aan onze bedrijfsmuur.” Sinds juni 2018, hangt er een AED in de prachtige ontvangstruimte van het bedrijf.

Goed zorgen voor je mensen en klanten

“We willen goed voor onze klanten en mensen zorgen, op elk gebied. We zorgen voor een mooie ontvangst en daar hoort bij dat aan alles is gedacht. Ons bedrijf is de afgelopen jaren snel gegroeid. Van een paar mensen en veelal collega’s over de vloer, veranderde onze werkplek in een ruimte waar veel klanten komen. En voor onze klanten willen we goed zorgen.” Het zorgt ervoor dat in de vertrouwde omgeving veiligheid geboden wordt. “Je geeft ermee aan voor je klanten en je mensen het beste in huis te hebben.” En dat is, naast een stuk veiligheid, ook een stuk reputatiemanagement.

Je leest er steeds meer over: Nederland veiliger maken door meer defibrillators

Al voordat het bedrijf een defibrillator aan de muur had hangen, viel het op hoeveel er eigenlijk over dit onderwerp in het nieuws is. “Het belang van meer AED’s door heel Nederland komt veel in het nieuws, vaak vanuit de Hartstichting. Het ontging ons niet. En natuurlijk hoop je het apparaat nooit nodig te hebben maar we bedienen klanten die zich in een risicogroep bevinden.”

Investeren in mensenlevens redden

“Het is best een investering, van de andere kant als je daarmee een mensenleven kan redden is het peanuts en het apparaat gaat lang mee.” Het traject van advies tot het leveren van de AED heeft verliep snel. Binnen drie weken was de kogel door de kerk en hing er daadwerkelijk een AED in onze ontvangstruimte. “We hebben gekozen voor één AED, omdat we op één etage opereren.” Toen het CardiAid apparaat geleverd werd kregen we een nette instructie.

Ook een AED ophangen in jouw bedrijf?

Wil je net zoals deze ondernemer, ook niet langer, de keuze om een AED op te hangen uitstellen? De CardiAid is als best getest voor het MKB door AED Compare én aanbevolen door de Hartstichting. Je kunt het AED-apparaat kopen of huren. Vragen of advies nodig? Laat je contactgegevens achter en we nemen contact op.